Höstens Kommunnytt har nu delats ut till alla hushåll i Lessebo kommun. Det är det första numret av Kommunnytt som vi har klätt enligt Lessebo kommuns nya grafiska profil, med nya färger, former och mönster.
- Vi vill att tidningen ska kännas inbjudande, tilltalande och tillgänglig för dig som läsare, säger Anna Tigerström, som är kommunikations- och marknadschef på Lessebo kommun och har jobbat med att ta fram kommunens nya grafiska profil.
Den grafiska profilen innehåller sex nya färger och ska användas i all visuell kommunikation framöver, såväl i tryckt som digitalt material. Färgerna har koppling till kommunens vision och historia och har namnen glas, skog, papper, glöd, sand och jord.
Du kommer fortfarande att känna igen dig i kommunvapnet med sina färger röd och guld som inte ändras.
Har posten missat din brevlåda? Hämta ditt exemplar på biblioteket på din ort eller i kontaktcenter på kommunhuset. Du kan också ladda ner den på vår webbplats:
lessebo.se/informationsmaterial