Flytta till Lessebo kommun

Lessebo kommun är en bit av Småland - mitt i Glasriket och Vilhelm Mobergs födelsebygd. Förutom de cirka 8 500 invånarna så besöker runt en miljon personer oss varje år. Det gör Lessebo till en av Sveriges turistkommuner.

Med goda kommunikationer är det bra pendling till Växjö och Kalmar, men också nära till världen genom Kastrup och Köpenhamn dit det går direkttåg.

I kommunen finns stora besöksmål som Kosta med spa, shopping och glas, Grimsnäs herrgård och utvandrarbygden. Det är alltid nära till naturen i Lessebo kommun med flera elljusspår och naturupplevelser vid de många sjöarna. Fråga valfri kommuninvånare och du får ett tips.

Det finns ett stort intresse att bosätta sig i Lessebo kommun och just nu pågår försäljning av nya tomter i Hovmantorp och Lessebo. Det planeras också för nya lägenheter av såväl allmännyttiga Lessebohus som av privata aktörer. Här på vår webbplats kan du läsa mer om olika boendemöjligheter och om lediga tomter:

Lediga tomter

Hade du nytta av innehållet på den här sidan?
Ja Nej

Tack för din synpunkt på denna sida på vår hemisda. Om du vill att vi svarar dig, lämna epostadress eller telefonnummer.
Senast uppdaterad: 8 augusti 2023
Publicerad: 12 juni 2018 kl. 15.14

Förvaltningschefer

• Christina Nyquist - Kommunchef
    Förvaltning/Avdelning: Kommunledningsförvaltningen

• Conny Axelsson - Samhällsbyggnadschef
    Förvaltning/Avdelning: Samhällsbyggnadsförvaltningen

• Catherine Persson Lundgren - Socialchef
    Förvaltning/Avdelning: Socialförvaltningen

• Therese Linnér - Utbildningschef
    Förvaltning/Avdelning: Barn- och utbildningsförvaltningen

Vill du skicka e-post till oss?

Personliga e-postadresser skapar vi med förnamn.efternamn@lessebo.se.

Kontakt Lessebo kommun

Lessebo kommun