Fototävling

Har du fina bilder som är tagna i Lessebo kommun under det senaste året? Skicka in dina bilder och var med i vår årliga fototävling. 12 bilder ska vara med i kommunkalender 2024. Bilderna ska vara oss tillhanda senast den 31 oktober 2023 och skickas till foto@lessebo.se.

Fototävling varje månad

Skicka in bilder varje månad. Vi kommer välja en bild per månad som har chansen att vinna årets bild och du får chansen att vara med i nästa kommunkalender. Vi ser gärna bilder av människor, händelser, naturen, vardagen och evenemangen. Bilderna ska vara tagna i Lessebo kommun och får gärna vara överraskande, personliga och berörande. Vinterbilder brukar vara få och bilder med människor är uppskattade!

Regler och krav på bilden

Vad vinner man?

Alla som skickar in sina bilder har chans att vinna presentkort när vi väljer bilder till kommunkalendern. Vår jury utser en vinnande bild för varje månad. Vinnarna får hem ett brev innan kalendern delas ut till alla hushåll.

Inlämning av bilderna

Bilderna mejlas in på foto@lessebo.se (max 10 megabyte) eller skickas in till Lessebo kommun, 365 31  Lessebo. Mejlar du in bilderna ange "Fototävling" i ämnesraden och skriv fotografens namn, telefonnummer och e-postadress i mejlet. Samma gäller om du delar bilderna via en webbsida. USB-minnen märks med fotografens namn, telefonnummer och eventuell e-postadress. Kuvertet ska vara märkt med ”Fototävling".

Rätt att använda bilderna

Lessebo kommun har rätt att utan ersättning använda inlämnade bilder i informations- och marknadsföringsmaterial. I de fall vi använder bilden publicerar vi fotografens namn.

Frågor eller synpunkter

Har du frågor eller synpunkter som rör inlämningen av foton till kommunkalendern? Hör gärna av dig till oss!

• Odette Wassenaar - Informatör
    Förvaltning/Avdelning: Kommunledningsförvaltningen

Hade du nytta av innehållet på den här sidan?
Ja Nej

Tack för din synpunkt på denna sida på vår hemisda. Om du vill att vi svarar dig, lämna epostadress eller telefonnummer.
Senast uppdaterad: 7 augusti 2023
Publicerad: 24 juli 2017 kl. 13.34

• Anna Tigerström - Kommunikations- och marknadschef
    Förvaltning/Avdelning: Kommunledningsförvaltningen
    Telefon: 0478-125 11 Mobil: 070-948 64 88 (endast för sms)
    E-post: anna.johanssontigerstrom@lessebo.se

Vill du skicka e-post till oss?

Personliga e-postadresser skapar vi med förnamn.efternamn@lessebo.se

Kontakt Lessebo kommun

Lessebo kommun